Fotografia to Twoja wielka pasja, ale nie wiesz jak zacząć na niej zarabiać? Uwielbiasz robić zdjęcia, jednak masz trudności z wyceną swojej pracy? Zastanawiasz się nad założeniem własnej działalności, ale nie masz pojęcia jak się za to zabrać? Praca jako drugi fotograf może być dla Ciebie dobrym punktem startu. A może już prowadzisz własną firmę, ale trudno jest Ci przebić się przez konkurencję? Moje warsztaty są bardziej biznesowe niż artystyczne, bo chcę przekazać Ci same konkrety, które działają.
Z myślą o Tobie przygotowałem warsztaty, które pomogą Ci stworzyć skuteczną strategię marketingową i wyróżnić się na tle konkurencji. Podpowiem jak wyceniać swoją pracę, przekazywać klientowi swoją wizję, rozmawiać i negocjować stawki, a także jak profesjonalnie budować markę osobistą – nie tylko w mediach społecznościowych, ale również na Youtube i w Google. Co więcej, warsztaty pozwolą Ci pokonać wewnętrzne blokady i bariery, zdobyć pewność siebie, jak również tworzyć udane relacje biznesowe.
Warsztaty skierowane są zarówno do początkujących adeptów fotografii, którzy chcą przekonać się w jaki sposób mogą przekuć swoją pasję w satysfakcjonującą pracę, jak również do bardziej doświadczonych fotografów. Ci ostatni dowiedzą się na nich, jak podejść do kwestii biznesowych, aby zwiększyć swoją efektywność, zarobki oraz jak umiejętnie promować się.
Nowe technologie w postaci coraz lepszych telefonów oraz aparatów, które obecnie są w zasięgu ręki nawet amatorów fotografii sprawiają, że dobre zdjęcia z czasem może robić niemal każdy. Jak zatem przekonać innych, że na ważną uroczystość warto zatrudnić specjalistę w swoim fachu, a nie „zlecić” wykonanie zdjęć cioci, koledze czy sąsiadce? Albo co zrobić, żeby pośród dużej konkurencji klienci postawili właśnie na Ciebie, i to bez targowania ceny?
Jeśli jesteś młodą osobą i chciałbyś rozpocząć budowanie swojego portfolio, a nie masz ku temu wielu okazji – mam coś dla Ciebie: zostań drugim fotografem na ślubie! U boku doświadczonego fotografa nauczysz się wielu rzeczy w praktyce, podejrzysz przydatne triki, nabierzesz pewności siebie, przetestujesz pracę na różnych aparatach i obiektywach, zgromadzisz własny ciekawy materiał i dowiesz się co zrobić z nim dalej.
W obecnych czasach same zdjęcia nie wystarczą, aby klienci zainteresowali się Twoją ofertą. Musisz świadomie budować swoją markę, co pozwoli Ci wypozycjonować się na eksperta w branży. Dzięki dobrze przygotowanej strategii klienci Ci zaufają i będą chcieli, żebyś to właśnie Ty uwiecznił(a) na zdjęciach najważniejszy dzień w ich życiu. Zaufanie to bardzo ważna kwestia, która ma fundamentalne znaczenie dla powodzenia Twojego fotograficznego biznesu. To zaufanie sprawia, że Twoje usługi stają się bardziej atrakcyjne niż w przypadku konkurencji – podpowiem Ci jak je zdobyć.
Na początku musisz wiedzieć, że sam talent czy chęci nie wystarczą, żeby profesjonalnie zajmować się fotografią. Możesz być najlepszym artystą w mieście, jednak jeśli nie będziesz potrafił odpowiednio „sprzedać” swojej pracy, to nikt się nią nie zainteresuje. Wielu początkujących fotografów uważa, że obniżając stawki dorobią się nazwiska i w końcu, po wielu latach ciężkiej pracy, będą mogli godziwie zarabiać. To częsty błąd, który nierzadko prowadzi niestety do porzucenia pasji; koszty dojazdów, prowadzenia działalności czy obróbki zdjęć ostatecznie Cię przerosną i sprawią, że fotografia z pasji zmieni się w udrękę.
Wielu dobrych fotografów zapomina lub bagatelizuje kwestię odpowiedniej ekspozycji swoich prac. I nie mówię tu tylko o samych zdjęciach, ale również o stronie internetowej czy mediach społecznościowych, na których je pokazujesz. Niedbale prowadzona witryna działa podobnie jak wystawa w sklepie. Jeżeli będzie zagracona, przeładowana lub nieestetyczna, to klient nawet nie dostrzeże na niej rzeczy, które chcesz sprzedać. Na warsztatach pokazuje Ci jak ważny jest każdy detal, który przybliża Cię do stania się ekspertem w swojej branży i do skutecznego zarabiania.
Robisz rewelacyjne zdjęcia, masz świetny warsztat, stosujesz unikalne techniki i korzystasz z najlepszego sprzętu na rynku, jednak klientów jest wciąż mało? Zastanawiałeś się z czego to może wynikać? Trudny okres? Duża konkurencja? A może za wysoko się cenisz?
Całkiem możliwe, że po prostu nie jesteś dobrze widoczny w sieci i klienci nie mogą Cię odnaleźć. Dlatego warto działać wszędzie tam, gdzie oni po prostu są i mogą nie tylko zobaczyć Twoje prace, ale i Cię poznać. Dlatego warto prowadzić profile na Facebooku i Instagramie, kanał na Youtube, a także korzystać z innych serwisów, które odwiedzają potencjalni klienci. Jakie są korzyści? To najprostsze i najtańsze sposoby reklamowania swoich usług. Dzięki nim odbiorcy mogą lepiej poznać Ciebie, Twoje zdjęcia czy sposób pracy.
Skuteczne budowanie więzi z potencjalnymi klientami w mediach społecznościowych zaprocentuje i sprawi, że sami będą Cię polecać innym. Poza tym częściej ufamy komuś, kogo regularnie widzimy na Instagramie czy Facebooku, niż obcemu, z którym nie mieliśmy wcześniej żadnego kontaktu.
Warsztaty indywidualne to świetna okazja, aby skupić się jedynie na Tobie, Twoich potrzebach, planach oraz rozwoju. Pomogę Ci skonstruować ofertę, podpowiem jak budować relacje z klientami oparte na zaufaniu, rozmawiać o wycenie swoich usług, a także razem przyjrzymy się temu, jak prezentujesz się w internecie i co warto zmienić.
Jeśli jesteś początkującym fotografem, warsztaty biznesowe pomogą Ci nabrać pewności siebie i rozwinąć skrzydła, a jeśli starym wyjadaczem – wejść na jeszcze wyższy poziom, a także skutecznie promować swoje usługi i zwiększyć zarobki. Doradzę ci również w czysto formalnych kwestiach prowadzenia własnej działalności, opowiem z jakimi problemami możesz się spotkać, a także jak sobie z nimi radzić.
To będą intensywne 3 dni. W sumie aż 24h wiedzy i praktyki:
Koniecznie napisz do mnie, aby sprawdzić dostępne terminy i dowiedzieć się więcej o biznesowych warsztatach fotografii ślubnej oraz pracy jako drugi fotograf. Szczególnie jeśli planujesz pracę jako fotograf ślubny w Tychach lub okolicach.